Veelgestelde vragen

 

JAAP.NL

Beste Huizenzoeker. JAAP.NL heeft geen woningen in eigen beheer. Voor extra informatie en het aanvragen van een bezichtigingsaanvraag dient u dan ook contact op te nemen met de aanbieder van de woning. Deze vindt u rechts van de advertentie. U kunt dan klikken op ‘toon telefoonnummer’ of op de groene knop ‘plan een bezichtiging’.

Staat er ‘onbekend’ bij de advertentie dan kunt u contact opnemen met JAAP.NL via het contactformulier.

Wat is JAAP.NL?

JAAP.NL is opgericht om het kwalitatief en kwantitatief beste woningaanbod van Nederland te tonen. JAAP.NL heeft als ambitie dit aanbod op de meest representatieve en toegankelijke wijze voor de huizenzoeker beschikbaar te stellen.

In de visie van JAAP.NL is internet hét medium om de woningzoeker toegang te bieden tot alle relevante informatie, producten en diensten die samenhangen met de aanschaf van een woning. JAAP.NL toont het aanbod van makelaars en particuliere huizenverkopers.

JAAP.NL verzamelt het totale Nederlandse aanbod van huizen. Dat betekent dat JAAP.NL meer huizen sneller aan consumenten kan aanbieden. Zowel de makelaar als de consument profiteren hiervan: de consument heeft sneller zicht op het actuele aanbod, en de makelaar kan zijn huizen direct onder de aandacht brengen van zo veel mogelijk potentiële kopers.

JAAP.NL heeft technologie, producten en diensten ontwikkelt die het mogelijk maken voor iedere woningzoeker en aanbieder op het juiste moment de juiste (informatie over) producten en diensten aan te bieden. JAAP.NL werkt samen met partners om een zo compleet mogelijk aanbod van relevante informatie, producten en diensten voor alle woningzoekers en - aanbieders te realiseren.

JAAP.NL heeft als ambitie om zichzelf steeds verder te vernieuwen, ingegeven door de wens van de woningzoeker en - aanbieder.

Verhuurt en verkoopt JAAP.NL huizen?

JAAP.NL biedt het totaalaanbod van koophuizen en huurhuizen in Nederland. JAAP.NL is een zoekmachine, geen makelaar. JAAP.NL brengt het totaalaanbod van alle huizen in Nederland in kaart. Op JAAP.NL kan men zoeken, vervolgens stuurt JAAP.NL consumenten door naar de website van de makelaar. Het uiteindelijke contact loopt altijd via de makelaar of de particuliere aanbieder van de woning.

Zijn er aan het gebruik van JAAP.NL kosten verbonden?

Het aanmaken van een JAAP.NL account en het ontvangen van de (dagelijkse) huizenmail is gratis. Wanneer u als consument uw huis zonder makelaar op JAAP.NL wilt plaatsen, zijn hier kosten aan verbonden. De verschillende abonnementsvormen kunt u terugvinden op http://www.jaap.nl/huis-zelf-verkopen/ Als een makelaar toestemming wil geven aan JAAP.NL om zijn of haar hele aanbod te tonen, brengt JAAP.NL hier geen kosten voor in rekening.

Ik wil mijn huis zelf verkopen, hoe kom ik op JAAP.NL?

Consumenten kunnen rechtstreeks op JAAP.NL adverteren. JAAP.NL biedt de mogelijkheid om uw huis zelf aan te bieden door een account aan te maken op www.jaap.nl. Hier kan het huis dan worden aangeboden met de contactgegevens van de eigenaar. Wij hebben een aantal voordelige pakketten voor u samengesteld. Huis zelf verkopen U kunt ook zelf een pakket samenstellen. In de JAAP.NL shop zijn diverse producten te vinden die de promotie van uw woning stimuleren. http://www.jaap.nl/shop/

Zijn er verschillende manieren om mijn huis op JAAP.NL te plaatsen?

Er zijn twee manieren om uw huis op JAAP.NL te plaatsen:

Door uzelf: Als u uw huis zelf wilt verkopen, kunt u uw huis op JAAP.NL plaatsen. Hier zijn wel kosten aan verbonden. Ga daarvoor naar www.jaap.nl/huis-zelf-verkopen/. Hier wordt er stap voor stap uitgelegd hoe u uw huis op JAAP.NL kan plaatsen.

Via een makelaar: Wanneer u uw huis verkoopt met behulp van een makelaar, kies dan een makelaar die uw huis op JAAP.NL kan plaatsen.

Is het aanbod (huur) huizen up to date?

JAAP.NL ververst één keer per 24 uur het volledige aanbod. De huizen op JAAP.NL worden opgehaald van de diverse makelaars. Huurhuizen zijn erg in trek en worden snel verhuurd. Het kan daarom zijn dat een huis die op de site staat al verhuurd is.

Wat is de reden dat de aangeboden informatie onvolledig is?

JAAP.NL is volledig afhankelijk van de invoer van de makelaars (en andere aanbieders) op hun eigen websites. JAAP.NL doorzoekt de individuele makelaarssites, waardoor de informatie van een huis niet altijd volledig kan zijn. U kunt het beste contact opnemen met uw makelaar voor het toevoegen van de missende informatie. Ook kunt u er voor kiezen uw huis zelf via JAAP.NL te verkopen. www.jaap.nl/huis-zelf-verkopen

Mijn huis staat te koop via een makelaar, maar is niet op JAAP.NL te vinden hoe kan dit?

JAAP.NL streeft ernaar het totaalaanbod van aangeboden woningen bij makelaars over te nemen. U kunt contact opnemen met uw makelaar en hem vragen zich bij JAAP.NL aan te sluiten. Of het kan zijn dat er een error in de koppeling tussen uw makelaar en JAAP.NL is. Neemt u dan ook even contact op met JAAP.NL.

Mijn huis staat met één foto en twee regels op JAAP.NL, wat is hier de oorzaak van?

Voor een volledige presentatie van uw huis heeft JAAP.NL toestemming nodig van uw makelaar. Vraag uw makelaar of hij JAAP.NL toestemming wilt verlenen. Met deze toestemming kan JAAP.NL alle foto's en omschrijvingen van al de huizen van uw makelaar plaatsen. Er kan geen toestemming gegeven worden per object want JAAP.NL gaat voor een transparante woningmarkt.

Mijn huis staat op JAAP.NL zonder toestemming, hoe kan dit?

JAAP.NL doorzoekt dagelijks het internet naar de te koop en te huur staande huizen. De bronwebsites zijn de individuele websites van makelaars. Vandaag de dag heeft bijna iedere makelaar een eigen website met daarop zijn aanbod. Daarnaast is er een groeiend aantal makelaars dat zich aansluit bij JAAP.NL en geautomatiseerd zijn woningaanbod bij JAAP.NL aanlevert.

JAAP.NL streeft ernaar het totaalaanbod van aangeboden huizen bij makelaars over te nemen. Het kan zijn dat uw makelaar JAAP.NL toestemming heeft gegeven om zijn aanbod te tonen op JAAP.NL. Maar daarnaast heeft JAAP.NL geen toestemming nodig om huizen op citaatniveau te tonen. JAAP.NL heeft het recht net zoals andere zoekmachines informatie te tonen. Om uw huis sneller te kunnen verkopen is het aan te raden uw huis op meerdere sites terug te laten komen zodat meer mensen het huis zien.

Terug naar boven
 

ALGEMEEN

Bij ‘geplaatst op’ zie ik dat mijn huis al heel lang in de verkoop staat, terwijl ik de advertentie pas gisteren op JAAP.NL heb geplaatst. Hoe kan dit?

Wij vermelden de datum waarop uw huis in de verkoop is gegaan. Heeft u uw huis in november 2011 via een makelaar te koop aangeboden, maar nu besloten om uw huis zelf aan te bieden op JAAP.NL. Dan tonen wij de datum van november 2011. Dit doen wij omdat wij een eerlijke en transparante website zijn en de consument goed willen informeren.

Bij de woningwaarde worden ook vraagprijzen van in het verleden getoond, hoe kan dit?

Wij vermelden de datum waarop het huis in de verkoop is gegaan en ook de hierbij horende prijsaanpassingen. Dit doen wij omdat wij een eerlijke en transparante website zijn en de consument goed willen informeren.

Hoeveel tijd moet ik nemen voor een verkoop?

Bekijk bij de verkoopinformatie hoelang het zelfde soort huis gemiddeld in Nederland te koop staat. Maar neem als verkoopperiode zeker 6-10 maanden. Zo hebt u ‘de rust’ mocht het langer dan gemiddeld duren en houdt u uw opties open.

Hoe bepaal ik de verkoopprijs van mijn huis?

Belangrijk bij het vaststellen van de verkoopprijs is uw gewenste verkooptijd. Wilt u sneller verkopen? Stel dan een scherpere prijs vast met minder ruimte voor onderhandeling. U stelt uw verkoopprijs vast op basis van vergelijkbare woningen (Funda.nl, WOZ, makelaarskranten) of door specifieke adressen via het kadaster op te vragen (kadaster.nl).

Hoe kan ik social media inzetten bij de verkoop van mijn huis?

Schreeuw het van de daken dat uw huis te koop staat! Volgens de Amerikaanse Yale-professor Stanley Milgram heeft iedereen via zes andere personen contact met de rest van de wereldbevolking. Dat is handig als u uw huis wilt verkopen. Laat via uw netwerk aan iedereen weten dat uw huis te koop staat.

Wat moet ik doen als ik overeenstemming heb met een koper?

Als koper en verkoper het eens zijn over de belangrijkste zaken: prijs, datum van levering, ontbindende voorwaarden en eventuele overname van roerende zaken, kan het voorlopig koopcontract worden opgesteld. Wij adviseren u de koper binnen 3 dagen een notaris aan te laten wijzen. De notaris wordt betaald door de kosten koper (k.k.). Daarvoor stelt hij de hypotheekakte en akte van levering (transport) op. Hij stelt vaak gratis, als extra service, het voorlopige koopcontract op.

Zijn er oplichters op JAAP.NL actief?

Deze meldingen zijn inderdaad bij ons bekend en er zijn meerdere bezoekers die dit hebben gemeld. Wij zijn er hard mee bezig om deze oplichter te blokkeren. Wij kunnen zijn/haar IP adres blokkeren, alleen kunnen zij alsnog een nieuwe advertentie aanmaken via een ander IP adres. Wij hebben de IP adressen uit het buitenland geblokkeerd.

Wij streven ernaar om de drempel om een bezichtiging aan te vragen zo laag mogelijk te houden, zodat u zoveel mogelijk potentiële kopers bereikt. Helaas kan dat als gevolg hebben dat dit soort rare mails naar boven komen. Gaat u alstublieft niet op deze mails in.

Terug naar boven
 

HUIS ZOEKEN

Hoe kan ik huizen zoeken op JAAP.NL?

U kunt zoeken via het zoekveld op de homepage van JAAP.NL. In het zoekveld kunt u zoeken op plaatsnaam, straatnaam of postcode. Hier kunt u ook direct een aantal zoekcriteria opgeven zoals de straal waarop u wilt zoeken, de minimum en maximum prijs of een woningtype.

Bovenaan het resultatenscherm (en bovenaan het huis-details-scherm) vindt u ook een zoekbalk. Zo hoeft u niet steeds terug naar de homepage van JAAP.NL om een nieuwe zoekactie te starten.

Op de 'resultatenpagina' kunt u uitgebreider zoeken d.m.v. de filters aan de linkerzijde van deze pagina. In het geval dat uw browser geen javascript ondersteund kunt u alsnog naar woningen zoeken door onderaan een scherm op JAAP.NL op koopwoningen, huurwoningen of alle woningen te klikken. U kunt nu op provincie en daarna op stad zoeken.

Onderaan de homepage staan alle provincies op een rijtje. Als u daar op klikt vind u alle woningen in de betreffende provincie. Ook kunt u bij de zoekopdracht op 'bladeren' klikken. Hierop vindt u alle provincies van Nederland.

Hoe gebruik ik de zoekvelden?

Als u de straatnaam, postcode of plaatsnaam invult ziet u een dropdown menu verschijnen. Hier kunt u op de gewenste straat of stad klikken. Als u dan op de groene ‘zoek’ knop klikt komt u op de resultatenpagina.

Hoe werkt de zoekfilter?

Als u gezocht heeft via een zoekveld komt u op het resultatenscherm. Hierop staan nu uw zoekresultaten. Wanneer u gedetailleerder wilt zoeken kunt u gebruik maken van het zoekfilter. U kunt hier heel precies de criteria aanklikken die u belangrijk vindt. De zoekresultaten worden automatisch bijgewerkt. Wilt u weer een criterium weghalen? Klik dan op het kruisje naast bovenin in balk.

Waarom vind ik bij het zoeken naar huizen op JAAP.NL geen zoekresultaten?

Het kan voorkomen dat u na een zoekactie geen huizen heeft gevonden op JAAP.NL. Hieronder een aantal tips waardoor u alsnog huizen zou kunnen vinden.

  • Als u het zoekfilter heeft gebruikt kunt u bovenin de resultatenpagina gekozen zoekcriteria verwijderen door op een zoekcriterium te klikken en vervolgens op 'verwijderen' te klikken.
  • Heeft u misschien een typefout gemaakt in uw opgegeven zoekadres? Heeft de stad waarop u zoekt ook een andere naam? Denk aan Den Haag en 's Gravenhage.
  • Als u op prijs heeft gezocht kunt u bovenin bij uw gekozen zoekcriteria de gekozen prijs ruimer instellen.
  • U kunt links op de resultatenpagina in het zoekfilter kiezen om met een straal te zoeken om de locatie waarop u heeft gezocht.
  • U kunt in het zoekveld een ruimer gebied aangeven (Vb: 'Amsterdam' in plaats van '1059 AB')

Hoe kan ik contact opnemen met de aanbieder?

JAAP.NL biedt het totaalaanbod van koophuizen en huurhuizen in Nederland. JAAP.NL is een zoekmachine, geen makelaar. U kunt contact opnemen met de aanbieder van het huis. De gegevens van de aanbieder staan aan de rechterkant van de advertentie. U kunt een e-mail sturen, telefonisch contact opnemen of een bezichtiging aanvragen.

Terug naar boven
 

MIJN ACCOUNT

Hoe kan ik mijn e-mailadres wijzigen?

Als u ingelogd bent in uw account, klik dan op ‘Profiel’. Hier kunt u uw e-mailadres wijzigen.

Ik kan niet inloggen?

Wanneer het inloggen niet werkt kunt u de volgende stappen ondernemen. U kunt opnieuw inloggen bij JAAP.NL en vervolgens op ‘mijn wachtwoord vergeten’ klikken. Er wordt een nieuw wachtwoord naar uw e-mail gestuurd waarmee u opnieuw kunt inloggen.

Hoe vraag ik een nieuw wachtwoord aan?

Indien u geen gebruikersnaam heeft ingevuld, kan het systeem geen wachtwoord versturen naar het e-mailadres. Als u op wachtwoord vergeten klikt, krijgt u een e-mail met daarin uw nieuwe wachtwoord. Hiermee kunt u opnieuw inloggen op onze site.

Hoe kan ik mijn account deactiveren?

Wij kunnen voor u uw account deactiveren. U kunt dit aangeven in een e-mail via het contactformulier. Wij sturen u dan een bevestiging.

Hoe gaat JAAP.NL om met persoonlijke gegevens?

JAAP.NL doet er alles aan om uw gegevens veilig te verwerken. Zo krijgt u met het inloggen via uw eigen e-mailadres een gebruikersnaam en wachtwoord. Deze zijn alleen bij u bekend. Uw gegevens worden niet verstrekt aan derden en alle nodige maatregelen zijn getroffen om misbruik van uw gegevens te voorkomen.

Ik heb geen reactie ontvangen op een bezichtigingsaanvraag, maar wel een evaluatiemail vanuit JAAP.NL ontvangen, hoe kan dit?

Helaas hebben wij geen invloed op wie er een bezichtigingaanvraag doet en wat de aard van de mail is. Wij proberen door middel van ons formulier zoveel mogelijk af te vangen, maar proberen de drempel wel laag te houden voor het indienen van een bezichtiging aanvraag.

Terug naar boven
 

MIJN ADVERTENTIE

Hoe kan ik mijn advertenties invullen en plaatsen?

Het plaatsen van een advertentie gebeurt in een aantal stappen.

  1. Eerst klikt u op ‘huis verkopen’ of ‘huis verhuren’.
  2. U kunt dan kiezen tussen drie pakketten of u kunt uw eigen advertentie samenstellen.
  3. U vult dan als eerste uw adresgegevens in en gaat akkoord met de algemene voorwaarden.
  4. U kunt dan een betalingsmethode kiezen.
  5. Als de betaling is verwerkt ontvangt u de bevestiging van uw bestelling in de mail.
  6. Als u naar www.jaap.nl gaat kunt u rechtsboven in bij ‘account’ inloggen.
  7. Als u bent ingelogd ziet u naast uw naam een wit pijltje staan. Als u hier op klikt kunt u uit een aantal opties kiezen. Als u op ‘plaatsingen’ klikt ziet u uw advertentie staan en kunt u via de knop ‘bewerken’ uw advertentie gaan opbouwen.

U moet wel alle basis gegevens invullen en op opslaan klikken. Let op: mocht het opslaan niet lukken, dan wordt in rood aangegeven wat u vergeten bent in te vullen. Hierna kunt u de kenmerken invullen. Daarna komt u bij foto’s en Video's.

Heeft u het ook op een andere browser geprobeerd? Dit is misschien de reden dat er iets fout gaat. Heeft u alle stappen doorlopen die hier boven staan aangegeven? Wilt u het nog een keer proberen? Als het toch niet lukt om de advertentie te plaatsen, neemt u dan contact met ons op.

Hoe kan ik mijn advertentie wijzigen?

Wanneer u uw gegevens wilt wijzigen dient u de volgende stappen te doorlopen:

  • Ga naar ‘JAAP.NL’ en log in via ‘Mijn JAAP’ of ‘inloggen’.
  • Klik aan de linkerkant op ‘zelf je huis verkopen.
  • Klik op ‘bewerken’. Dit staat naast uw advertentie.
  • U krijgt vervolgens het 4 stappenplan. Hiermee kunt u stap voor stap uw advertentie wijzigen.
  • Wanneer u klaar bent met wijzigen klikt u op opslaan. Hierdoor blijven de wijzigingen behouden.

Kan ik het adres van de advertentie ook aanpassen?

U kunt het adres van uw advertentie helaas niet aanpassen. De reden hiervan is dat men anders verschillende woningen in één advertentie periode kan plaatsen. Heeft u per ongeluk een fout gemaakt met het invoeren van het adres, dan kunnen wij dit voor u aanpassen.

Ik heb problemen met het invullen van de advertentie, wat doe ik fout?

Het plaatsen van een advertentie gebeurt in een aantal stappen:

  1. Account aanmaken
  2. Postcode, huisnummer en toevoeging invullen(onder het kopje nieuwe advertentie plaatsen) Let op: deze adresgegevens kunnen niet door u zelf gewijzigd worden!
  3. Alle basis gegevens invullen en op opslaan klikken. Let op: mocht het opslaan niet lukken, dan wordt in rood aangegeven wat u vergeten bent in te vullen.
  4. Kenmerken invullen.
  5. Video's en foto's toevoegen
  6. Publicatie

Mocht het nu nog niet lukken, neemt u dan contact met ons op.

Waarom moet de omschrijving minimaal 500 tekens bevatten?

Hierdoor krijgt de huizenzoeker een goed beeld van het huis. Ook hoeft u dan minder vragen te beantwoorden van mensen en kunnen zij dit zelf lezen in de omschrijven.

Hoe kan ik de volgorde van de foto’s wijzigen?

U kunt de foto’s in de volgorde zetten die u wilt. Dit kunt u doen door het cijfer te veranderen onder de foto. Bijvoorbeeld: bij de foto die uw huis het beste weergeeft een nummer 1 vermelden en bij een minder belangrijke foto een 4, afhankelijk van het aantal foto’s dat u geplaatst heeft.

Kan ik ook een video uploaden?

Ja, dit is mogelijk. U dient uw video te uploaden op youtube.nl en dan bij stap 3 onderaan bij video de YouTube URL toevoegen en dan opslaan.

Hoe kan ik de verkoopdatum van mijn huis wijzigen?

U kunt de verkoopdatum van uw huis zelf niet wijzigen. Als de woning binnen 183 dagen opnieuw in de verkoop gaat laat ons systeem de verkoopdata zien van vóór deze 183 dagen. Dit hebben wij ingesteld, om te voorkomen dat mensen meerdere malen de verkoopdata veranderen. Wij zijn een eerlijke en transparante website en willen de consument goed informeren.

Hoe wijzig ik het energieverbruik dat vermeld staat bij mijn huis?

JAAP.NL krijgt deze informatie aangeleverd via een externe partij: Susteen. Wij kunnen helaas deze informatie zelf niet aanpassen. Wel kunnen wij het energieverbruik bij uw huis verwijderden.

Hoe kan ik mijn oude vraagprijs wijzigen/verwijderen?

Wij laten de oude vraagprijs staan, zodat JAAP.NL een eerlijke en transparante site blijft. Wij willen niet met vraagprijzen knoeien en de consument het gevoel geven dat zij oneerlijke informatie krijgen. Als wij mensen de mogelijkheid geven om de prijshistorie zelf aan te passen of te verwijderen zullen heel veel mensen hier gebruik van maken(meestal onterecht). Indien u een renovatie gedaan heeft kan de vraagprijs inderdaad omhoog gaan. Neemt u dan even contact met ons op.

Hoe kan ik mijn huis terugtrekken (verwijderen)?

Wanneer u uw huis wilt verwijderen van JAAP.NL dient u de volgende stappen te doorlopen:

  1. Ga naar ‘JAAP.NL’ en logt u op uw account in en klikt op ‘plaatsingen’
  2. Klik aan de linkerkant op ‘bewerken’.
  3. U ziet nu in uw scherm bij status: ‘activeren’ en ‘teruggetrokken’.
  4. Klik op ‘teruggetrokken’

Door middel van deze stappen heeft u de advertentie verwijderd van JAAP.NL. Het kan 24 uur duren voordat de advertentie permanent van de site is verwijderd.

De locatie van mijn huis op de kaart is niet juist, hoe kan ik dit aanpassen?

Als u inlogt op 'mijn jaap' en dan naar 'zelf je huis verkopen’ gaat en dan kunt u via bewerken zelf met het pijltje of handje de juiste locatie aangeven. Vergeet dan niet om rechts onderin op ‘opslaan’ te klikken.

Hoe krijg ik meer bezichtigingen?

Zorg dat uw huis altijd bovenaan de resultatenlijst staat met een Tophuis. Deze is verkrijgbaar in onze JAAP.NL shop. http://www.jaap.nl/shop/

Verder wordt een uitgebreide presentatie van uw huis ook beloond: uw huis komt hoger in de resultaatlijst als:

  • Uw huis meer foto’s bevat
  • Alle kenmerken beschikbaar zijn (aantal kamers, perceeloppervlakte, bouwjaar etc.)
  • De woning een uitgebreide omschrijving heeft

De site geeft aan dat de vraagprijs onjuist is, hoe kan dit?

U kunt alleen de cijfers van de vraagprijs invoeren. Dit betekent dat de tekens: €, A-Z, komma’s en punten niet worden geaccepteerd.

Hoe kan ik de automatische verlenging van mijn abonnement stopzetten?

U kunt zelf uw advertentie stopzetten. Dit kunt u doen door naar het accountmenu te gaan en op 'abonnementen' te klikken. Hier kunt u uw abonnementen stopzetten of wijzigen.

Terug naar boven
 

HUISADVERTENTIES

Hoe kan ik onjuistheden (fouten) bij de advertentie doorgeven?

Als uw huis goed vermeld staat op de bron-website, maar op JAAP.NL niet goed wordt weergegeven, volg dan onderstaande procedure om de fout aan JAAP.NL te melden:

  • Zoek het huis op op JAAP.NL;
  • Klik op de knop Meld een ‘Fout of onjuistheid melden’;
  • Vul het formulier in en klik op Verstuur;
  • U ontvangt een automatische bevestigings-mail, en ontvangt binnen 2 werkdagen een reactie.

Wat betekent de kleurenthermometer bij huisadvertentie?

U kunt met de makelaar over de prijs onderhandelen. Als de thermometer op rood staat is dit niet mogelijk. Wanneer de thermometer op groen staat is onderhandelen wél mogelijk.

Na verwijdering blijft de advertentie actief op Google, hoe kan dit?

Als uw huis verkocht is of verwijderd is van de site, bestaat er de mogelijkheid dat uw huis via Google nog wel te vinden is. Google slaat namelijk automatisch alle gegevens op en wanneer uw huis verwijderd is wordt dit niet doorgevoerd. Zodra u op de link klikt, komt u op een lege pagina terecht. Mensen kunnen het huis dus niet meer bekijken. Voor het verwijderen van de advertentie op Google, dient u contact op te nemen met Google.

Terug naar boven
 

SHOP

Hoe activeer ik mijn Tophuiscode?

Om uw Tophuiscode te activeren dient u de volgende stappen te doorlopen:

  1. Ga naar JAAP.NL
  2. Zoek uw huis op postcode
  3. Op de pagina van uw huis staat rechts onderaan de pagina ‘maak een Tophuis van deze woning’
  4. Daar kunt u de code invullen en activeren.

De code is voor onbeperkte tijd geldig. U kunt uw code bewaren voor wanneer u denkt hem nodig te hebben. Zodra u de code activeert zal uw woning een maand lang bovenaan staan, ook in de provincie.

Artikel niet ontvangen / Verkeerd verzonden artikel

Het kan voorkomen dat er een vertraging bij de postservice is. Tevens kan het zijn dat het artikel bij uw buren is afgeleverd. Mocht dit niet het geval zijn, neemt u dan contact met ons op. Wij zullen dat meteen het bestelde artikel opnieuw naar u versturen.

Het lukt mij niet om een online betaling te verrichten, wat moet ik doen?

U kunt bij JAAP.NL niet betalen vanuit het buitenland. Indien u in Nederland bent en de betaling niet werkt kan dit liggen aan uw browser. Wanneer u het nogmaals probeert via een andere browser lukt het waarschijnlijk wel. Het kan ook zijn dat er een storing is met de online betaling. Probeer het later nog eens. Blijft het probleem zich voordoen, neem dan contact met ons op.

Is het ‘te koop’ bord windbestendig?

Het ‘te koop’ bord van JAAP.NL is weer- en windbestendig. De andere voordelen kunt u lezen in onze shop. http://www.jaap.nl/shop/

Hoe lang is de Funda vertoning geldig?

Uw huis staat op Funda zolang uw huis te koop staat. Heeft u vragen over deze publicatie, dan kunt u het beste contact opnemen met de Makelaardijwinkel.nl.

Terug naar boven
 

De huizenmail

Hoe kan ik de Huizenmail stoppen/wijzigen?

Optie 1: Onderaan elke mail van JAAP.NL vindt u de optie afmelden e-mail. Naast de optie afmelden is de optie wijzigen te vinden.

Optie 2: U kunt met uw 'MIJN JAAP' account uw zoekopdracht wijzigen en eventueel verwijderen. Wanneer u meerdere zoekopdrachten heeft ingevuld ontvangt u meerdere huizenmails. Wanneer deze verwijderd zijn ontvangt u geen huizenupdates meer.

Ik heb al een paar dagen geen Huizenmail ontvangen, hoe kan dit?

U ontvangt alleen een e-mail van JAAP.NL als er nieuwe huizen te koop of te huur zijn die aan uw zoekopdracht voldoet. Als u uw zoekopdracht uitbreidt, krijgt u waarschijnlijk vaker e-mail van JAAP.NL.

Hoe schrijf ik me uit voor JAAP.NL partnermail?

De JAAP.NL partnermail wordt ongeveer twee keer per maand verstuurd vanuit JAAP.NL en bevat interessante aanbiedingen voor woningzoekers. Om u uit te schrijven voor de JAAP.NL partnermail: onderin de JAAP.NL partnermail staat een afmeldlink. Klik hierop en volg de afmeldprocedure.

Terug naar boven